Aquarius Kopernik zmienia się dla klientów

Zbliża się termin zakończenia prac remontowo-konserwacyjnych w obiekcie przy alei Wojciecha Korfantego 18. Ponownie otworzymy się dla Państwa po dłuższej przerwie już 11 lutego. Przerwa spowodowana była koniecznością przeprowadzenia niezbędnych modernizacji i remontów, bez których obiekt nie mógłby prawidłowo funkcjonować. Jesteśmy dla Państwa otwarci 7 dni w tygodniu – od rana do wieczora, stąd konieczne jest wykonywanie cykliczne prac, które zapewnią prawidłowe funkcjonowanie basenu oraz całego zaplecza technicznego. Niestety niektóre prace, które należy wykonać, wymagają odcięcia instalacji, spuszczenia wody z niecek, wyłączenia wentylacji, wysuszenia podłogi, etc. Wykonanie uszczelnień możliwe jest tylko, gdy urządzenia są osuszone, a do tego potrzebny jest czas. Wykonanie tych działań jest możliwe tylko, gdy obiekt jest wyłączony z użytkowania. Niektóre z przeglądów odbywają się co parę lat, przeprowadzane są przez podmioty zewnętrzne takie jak np. Urząd Dozoru Technicznego, Laboratorium, czy Sanepid. Do niektórych – konieczne jest rozebranie urządzenia na części, a to wymaga właśnie odłączenia urządzenia od sieci (czy to wodnej, ciepłowniczej czy wodociągowej), spuszczenia wody, czy też wyłączenia instalacji np. przy wymianie centrali wentylacyjnej – co uniemożliwia użytkowanie basenu. Stąd przeprowadzenie tychże prac nie jest możliwe w trakcie użytkowania basenu przez klientów. Z uwagi na skomplikowanie prac oraz ich ilość staramy się skomasować je możliwie w jednym terminie – aby zamykać obiekt jak najrzadziej. Zakres prowadzonych działań obejmował teraz m.in.: wymianę centrali wentylacyjnej (przetarg nieograniczony), wymianę wszystkich wkładów filtracyjnych w nieckach basenowych, prace modernizacyjno-remontowe wewnątrz hali basenowej w tym likwidacja pęknięć na ścianach, odświeżenie pomieszczeń saun, montaż nowych urządzeń, prace modernizacyjno-remontowe wewnątrz sanitariatów, a także na podbaseniu w części technologicznej naszego obiektu. Przeprowadzenie prac w pomieszczeniach łazienek: wypełnienie fug, odkamienianie pryszniców i baterii, silikonowanie przestrzeni pomiędzy płytkami. Uszczelnianie wanien jacuzzi – wymiana zużytych dysz w wannach jacuzzi, silikonowanie wanien. Modernizacja dna w brodziku. Reperacja zjeżdżalni dla dzieci, odkamienianie elementów zanurzonych w wodzie – dysz wodnych. Malowanie ścian w hali wejściowej, montaż nowych szafek szatniowych, etc. Wykonanie tych wszystkich prac było czasochłonne, i wymagało dużego zaangażowania ze strony pracowników Zespołu Technicznego. To tylko niektóre z wielu działań, jakie przeprowadziliśmy w czasie postoju. Czas wyłączenia obiektu z użytkowania wykorzystaliśmy w pełni, dzięki czemu przerwa technologiczna w okresie letnim będzie skrócona do niezbędnego minimum (uwzględniając termin planowanego wyłączenia ciepła przez ZPEC). Mając na uwadze Państwa bezpieczeństwo, a także chcąc zapewnić odpowiedni komfort korzystania z naszego obiektu przy dbałości o estetykę wykończenia – staramy się wykonywać nasze obowiązki z największym zaangażowaniem i efektywnie. Zdajemy sobie sprawę, że zamykanie basenu zawsze spotyka się z niezadowoleniem klientów, rozumiemy to, ale prosimy jeszcze o trochę cierpliwości, gdyż „zaplanowane działania” zawsze skracają czas wykonania naprawy/serwisu/konserwacji, a reakcja na zdarzenia/awarie – niestety powoduje zamknięcie obiektu na okres dłuższy; z uwagi na dochowanie obligatoryjnych terminów przewidzianych w procedurach wyboru wykonawców (Prawo zamówień publicznych). Zawsze staramy się minimalizować termin zamknięcia basenu, niestety tym razem nie udało nam się wykonać zaplanowanych prac w terminie krótszym, który zakładaliśmy, a o którym pierwotnie zapewnił nas Wykonawca. Wydłużenie wyniknęło niestety z konieczności przedłużenia czasu produkcji niektórych części do instalacji wentylacji, na które Wykonawca był zmuszony oczekiwać. Instalacja centrali wentylacyjnych była w obiegu non stop przez ostatnie 9 lat. Urządzenie było na bieżąco konserwowane, serwisowane, ale stan zużycia wskazywał na konieczność zaplanowania przez nas jego wymiany. Uwzględniając termin potrzebny na wyprodukowanie urządzenia oraz na przetarg, zaplanowaliśmy wymianę urządzenia. Niestety sytuacja jaka jest obecnie na rynku nie pozwoliła Wykonawcy na wcześniejsze uzyskanie urządzenia od producenta. W chwili obecnej trwają prace nad zakończeniem inwestycji celem otwarcia obiektu dla Państwa. Uprzejmie informujemy, że Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny w Gliwicach wydał pozytywne decyzje dla naszych obiektów, stwierdzające że eksploatacja pływalni Aquarius oraz Aquarius KOPERNIK prowadzona była przez zarządzającego w sposób zapewniający bezpieczeństwo zdrowotne osób korzystających z obiektów. Mamy głęboką nadzieję, że zmiany które wprowadziliśmy, spotkają się z Państwa uznaniem i jeszcze bardziej zachęcą wszystkich do korzystania z naszych usług.

 

Share This Post:

Jak do nas dojechać?

Zlokalizuj na mapie

Karta Aquarius

Nasze karty prepaid

szczegóły

Aquarius

  • Pon-Pt8:00 - 20:00
  • Sob8:00 - 16:00
  • Ndnieczynne

Aquarius Kopernik

  • Pon6:00 - 20:00
  • Wt-Sob6:00 - 22:00
  • Nd8:00 - 22:00

Kontakt

Serwis zkr.zabrze.pl używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie.